אלמינא בקהילה – المينا في المجتمع

כחלק מהשאיפה להגשמת החזון של אלמינא, אנחנו יוזמים פעילות ומעורבות בקהילה, דרך פיתוח והוצאה לפועל של פרויקטים שונים למען קירוב לבבות. הנה כמה מהבולטים שבהם:

كجزء من التطلع لتحقيق رؤية ألمينا ، نبدأ الأنشطة والمشاركة في المجتمع ، من خلال تطوير وتنفيذ مشاريع مختلفة من أجل التقريب بين القلوب. هذه بعض من العناوين الرئيسية:

פרויקט "שכנים"
مشروع "الجيران"

בשיתוף בתי ספר ערביים ויהודים ומחלקת התרבות של עיריית ת"א.
פרויקט שהפגיש ילדים יהודים וערבים דרך סיפורי-עם של דמויות קומיות. חוויית תיאטרון ואמנות משותפת שקידמה וזרעה זרעים של שינוי תפיסתי ומחשבתי על ה"אחר" בקרב הילדים.

بالتعاون مع المدارس العربية واليهودية ودائرة الثقافة في بلدية تل أبيب. مشروع جمع الأطفال اليهود والعرب من خلال حكايات شعبية لشخصيات كوميدية. تجربة مسرحية وفنية مشتركة روجت وزرعت بذور التغيير الإدراكي والعقلي لـ "الآخر" بين الأطفال.

פרויקט "נשים רוקמות דיאלוג"
مشروع "نساء يطرزن حوار"

קבוצת נשים יהודיות וערביות שנפגשו על בסיס שבועי ורקמו יחד רקמת בד משותפת שהוצגה בתערוכה לקהל הרחב וכן רקמה אנושית של דיאלוג הדדי מכבד ושיתופי.

مجموعة من النساء اليهوديات والعربيات اللواتي التقت على أساس أسبوعي ومعاً قاموا بتطريز نسيج مشترك, والتي تم عرضها في معرض مفتوح لعامة الناس. وأيضاً عن النسيج البشري والحوار القائم على الاحترام والتعاون المتبادل.

פרויקט "כרטיס לכל כיס"
مشروع "تذكرة لكل جيب"

פרויקט בתמיכת קרן ריץ' בשנת 2014, שאיפשר מכירת כרטיסים במחיר סמלי ומסובסד לאוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, על מנת לאפשר השתתפות בפעילויות של אלמינא וחשיפה לתכנים ולחוויה הייחודית. כמו כן, בכל הצגה ניתנים כרטיסים ללא עלות לילדים שאין ביכולת הוריהם לרכוש להם כרטיסים.

مشروع مدعوم من قبل مؤسسة ريتش في عام 2014، والذي مكّن من بيع التذاكر بسعر رمزي ومدعوم للسكان ذوي الوضع الاجتماعي والاقتصادي المنخفض، من أجل تمكين المشاركة في أنشطة ألمينا والتعرف على المحتوى والخبرة الفريدة. كما يوفر كل عرض تذاكر مجانية للأطفال الذين لا يستطيع آباؤهم شراء تذاكر لهم.

הצגות בהתנדבות
العروض التطوعية

שת״פ פורה ומרגש עם עמותות לרווחת ילדים ונוער כמו עמותת ׳קשר׳ - הבית למשפחות המיוחדות, ׳כנפיים של קרמבו׳ ועוד, המאפשר חוויה של הצגה ומפגש עם השחקנים לאחריה. בנוסף תורמת העמותה 5 הצגות ללא עלות בכל קיץ לאוכלוסייה ערבית מעוטת יכולת.

تعاون مثمر ومثير مع جمعيات خيرية من أجل رعاية الأطفال والشباب، مثل جمعية "كيشير" بيت للعائلات الخاصة، و"كنافايم شيل كرمبو" والمزيد ، تعاون يمنح تجربة لمسرحية ولقاء الممثلين بعد ذلك. بالإضافة إلى ذلك، تتبرع الجمعية بخمس مسرحيات مجانية كل صيف للسكان العرب ذوي الدخل المنخفض.

סדנאות תיאטרון לילדים
ورشات مسرح للأطفال

לימודי משחק מקצועיים לילדים.

تعليم مسرح مهني للأطفال.

"פסטיבל אלמינא הבינלאומי לילדים" – גולת הכותרת של העמותה:
"مهرجان المينا الدولي للأطفال" - أبرز ما في الجمعية:

אירוע השיא של עמותת אלמינא, שמתקיים בכל שנה בנמל יפו ובמרכז מנדל ביפו ועשיר בתכנים לכל המשפחה. הפסטיבל מתקיים במהלך חג החגים – חנוכה, כריסמס והולדת הנביא, זמן חגיגי וחשוב במיוחד לאוכלוסייה הרב-תרבותית המתגוררת ביפו וסביבתה וביישובים נוספים בישראל. זוהי הזדמנות מצויינת לקירוב לבבות ולבניית גשרים של אמון ועידוד קבלת האחר, בהקשרים חיוביים ומהנים. בין שאר התכנים בפסטיבל:

  • מבחר הצגות בערבית, עברית, ושפה דו לשונית.
  • סדנאות משחק ויצירה ייחודיות וחינמיות לקהל הרחב.
  • הצגות ליצנות לקהל הרחב ללא עלות לכל המשפחה 3 פעמים ביום.
  • שיתוף פעולה ותהלוכה מוזיקלית של הצופים האורתודוכסים והמוסלמים.
 

המופעים מתקיימים באולמות סגורים ובאוויר הפתוח ושמים דגש על ויזואליות, אינטראקציה ומוזיקה שמתאימים לקהל רב-שפתי. ההצגות בפסטיבל מונגשות במחירים נוחים לכל כיס וכוללות פעילויות ללא עלות, במטרה לעודד את הקהל הרחב להשתתף בחוויה.

الحدث الأبرز لجمعية المينا والذي يقام كل عام في ميناء يافا ومركز ميندل في يافا وهو غني بالمحتوى لجميع أفراد الأسرة يقام المهرجان خلال عيد الأعياد – الخانوكا وعيد الميلاد المجيد والمولد النبوي الشريف، وهو وقت احتفالي ومهم بشكل خاص للسكان متعددي الثقافات الذين يعيشون في يافا وضواحيها وغيرها من الأماكن في إسرائيل. هذه فرصة رائعة لجمع القلوب معًا وبناء جسور الثقة والتشجيع لقبول الآخر في سياقات إيجابية وممتعة. من بين محتويات المهرجان الأخرى:

  • مجموعة مختارة من المسرحيات باللغات العربية والعبرية وثنائية اللغة.
  • ورشات عمل مميزة ومجانية في مجال التمثيل والإبداع متاحة للجميع.
  • عروض المهرجين لعامة الناس بدون تكلفة لجميع أفراد الأسرة 3 مرات في اليوم.
  • تعاون وموكب موسيقي للكشاف الاورتودكسي والاسلامي.
 

تقام العروض في الداخل والخارج وتركز على المرئيات والتفاعلات والموسيقى المناسبة لجمهور متعدد اللغات. يمكن الاشتراك بالعروض في المهرجان بأسعار منخفضة وتشمل العديد من الأنشطة المجانية، بهدف تشجيع عامة الناس على المشاركة في التجربة.